Wat is droog trainen?

Wat is droog trainen?

Droog trainen is een trainingsmethode met de doelstellingen: vet verbranden en droge spiermassa opbouwen. Dit gebeurt met hoge intensiteit trainingen, waardoor het spieruithoudingsvermogen vergroot wordt, het vetpercentage omlaag gaat en spieren beter zichtbaar worden.

Het voedingsschema

Misschien ben je verward dat we dit artikel beginnen met het voedingsschema aangezien we schrijven over een bepaalde training. Echter is bij droog trainen voeding misschien nog wel belangrijker dan training. Bij droog trainen wil je namelijk vet verliezen en vet verliezen doe je door onder je onderhoud te gaan eten.

Het is heel simpel eigenlijk. Eet je boven je onderhoud, dan kom je aan. Eet je onder je onderhoud, dan val je af. Wat wel erg belangrijk is, is dat je geen spiermassa kwijt mag raken.

De Harris-Benedict formule

Je zult je wel afvragen hoe je dit nu allemaal moet weten. Eigenlijk is het niet zo moeilijk hiervoor gebruiken we de De Harris-Benedict formule. Deze formule laat exact zien hoeveel je mag eten op een dag zonder dat je spiermassa kwijt raakt.

Lees hier alles over de Harris-Benedict formule.

Droog trainen schema

Nu we precies weten hoeveel we mogen eten is het tijd om ook ons fitness schema op te stellen. Belangrijk bij droog trainen is om veel herhalingen te maken met weinig rust. We raden aan om ongeveer 15 herhalingen per set te maken met ongeveer 1 minuut rust. Wil je precies weten hoe je jouw schema in moet vullen?

Ga dan naar onze pagina droog trainen.