Kip-tonijn salade

Posted by on mrt 25, 2014 in Gezonde recepten | 0 comments

Kip-tonijn salade

Kip-tonijn salade, misschien wel het standaard sportvoer onder de fanatieke onder ons. We hebben echter ons eigen tintje aan deze salade gegeven. Veel proteïne en geen ongezonde vetten en koolhydraten! Onderstaand recept is voor ongeveer 4 personen.

Benodigdheden kip-tonijn salade

  • Krop sla
  • Een blik tonijn op waterbasis
  • Kipfilet 500 gram
  • Tomaten (vier stuks)
  • Een komkommer
  • Eieren (vier stuks)
  • Een flinke scheut magere yoghurt
  • Eventueel maïs
  • Eventueel Kurkuma
    kurkuma

Bereidingswijze kip-tonijn salade

Begin met het wassen van de sla. Dit kun je doen door de sla in een schone wasbak met water te laten weken. Vervolgens laat je de natte sla uitlekken in een vergiet. Om er zeker van te zijn dat de kip-tonijn salade niet verandert in een natte drap, kun je de sla in een theedoek doen en deze buiten uitkloppen(een ouderwets, maar effectief trucje). In de tussentijd kun je ook de kip alvast gaan braden. De kip kun je eventueel kruiden met Kurkuma. Kurkuma is een kruid dat onder de superfoods valt en erg lekker!

Wanneer de sla helemaal schoon en droog is, kun je beginnen met snijden of scheuren. Hierbij hoef je er alleen maar voor te zorgen dat de sla niet de kom uit rijst. Vervolgens kun je de tonijn en de scheut magere yoghurt erbij voegen. Doordat de sla nu nat is, kun je hem makkelijker snijden. Heb je de sla nu fijn gesneden, dan kun je ook de kip in stukjes snijden en deze aan de sla toevoegen. Nu voeg je ook alle overige ingrediënten bij de sla en heb je een heerlijke kip-tonijn salade. Gezond én lekker!

Kip-tonijn salade is erg lekker in combinatie met Basmati rijst.

Voedingswaarden kip-tonijn salade 1 persoon

Energie: 327 Kcal
Vet: 9,6 gram
Verzadigd vet: 3,4
Eiwit: 53,4 gram
Koolhydr: 5,5 gram

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *