60 tips om fit te worden

say what catIedereen wil lekker in zijn vel zitten. En om lekker in je vel te zitten moet je jezelf fit voelen vonden wij. Wij willen je daar een handje bij helpen. We geven in dit artikel 100 tips om fit te worden. Say what!? Ja je hoort het goed 100 kant en klare tips zodat jij straks lekker in je vel zit! Laten we snel beginnen. We geven per onderdeel 20 tips.

 

 

 

 

Fit worden met behulp van bewegen

1. Ga Pokémons zoeken
Sorry ook wij kunnen niet meer onder deze trend uit..
pokemon spelen om fit te worden

2. Push ups voor het slapen
Het is zo simpel en o zo effectief!

3. Trek jezelf op aan de deurpost
Probeer wel eerst even of deze sterk genoeg is en anders zijn er nog genoeg alternatieven

4. Doe tricep dips tussen twee stoelen
Iedereen heeft toch wel twee stoelen?

5. Ga tussen je werk door bewegen
Even dat kleine beetje bewegen tussen de hele dag maar op kantoor zitten. Ga eens lekker wandelen!

6. Op de fiets naar je werk of school
We zijn zo gewend om de auto te pakken, maar je zult merken dat je jezelf een stuk beter voelt na thuiskomst op de fiets. Het is nog beter voor het milieu ook!

7. Pak de trap in plaats van de lift
Oh, oh, oh wat zijn we verwend. Doe eens ouderwets en pak de trap! Vroeger waren er toch ook geen liften ofwel?

8. Ga in ieder geval twee keer per week sporten
Van sporten is nog nooit iemand minder geworden

9. Wissel je training af
Zorg dat je jezelf uit blijft dagen. Je lichaam raakt op een gegeven moment gewend aan een bepaalde training en zal niet meer zo snel verbranden of spieren opbouwen

10. Ga eens lekker in de tuin aan het werk
Hier wordt je fit van en je vriend of vriend / man of vrouw zal je dankbaar zijn

11. Ga een weekendje in de bergen fietsen
Genieten van het uitzicht en tegelijkertijd lekker fit worden! Wat wil een mens nog meer

12. Ga een weekendje wandelen in de bergen
Wandelen kan natuurlijk ook..

13. Doe buikspier oefeningen terwijl je in de auto zit
Deze heeft even uitleg nodig.. Ga dus vooral niet in je stoel liggen onder het rijden om crunches te doen want dat bedoelen we dus niet! Wij hebben het namelijk over stomach vacuum. Dit is een oefening waarbij je al je adem uitblaast en vervolgens je buik intrekt.

In onderstaande video laat Rich Sturla ook nog zien hoe het moet.

14. Ga thuis klussen
Tja deze hoeven we niet uit te leggen..

15. Ontwikkel je eigen spinningfiets van een oude fiets
Door je oude fiets uit elkaar te halen ben je al flink intensief bezig, zodat je daarna ook nog eens kunt gaan spinnen!

16. Ga huppelen
Wie wordt er niet vrolijk van? En fit!

17. Schaf een springtouw aan of gebruik een oud touw
Ook Rocky deed het al.. waarom jij niet?
rocky

18. Ga dansen
In de club of lekker thuis!

19. Ga zwemmen
Leuk voor iedereen en door te zwemmen in de zee wordt je ook nog eens hartstikke fit!

20. Speel met je kinderen
Als je ze hebt dan weet je dat je er niets vermoeiender is dan met je kinderen spelen.. Een teken dat je flink calorieën verbrand dus!

Fit worden door middel van mindset

1. Begin met mediteren
Mediteren in de ochtend is vooral een echte aanrader

2. Ga op tijd naar bed en zorg dat je ritme hebt
Rust, reinheid en regelmaat gaat niet alleen op voor kinderen

3. Luister opbeurende muziek
Wie houdt er nu niet van een goede plaat

4. Zoek een hobby of voer je hobby minstens een paar keer in de week uit
Heb je nog geen hobby? Zoek er dan een! Heb je er wel een? Neem dan eens de tijd om hier aandacht aan te besteden. Je voelt dat je daarna weer lekker in je vel zit.

5. Ga iets nieuws leren
Nieuwe dingen leren is belangrijk. Hierdoor blijf je jezelf uitdagen en wanneer iets gelukt is kun je trots zijn op jezelf. Probeer bijvoorbeeld eens een muziek instrument uit!
nieuwe dingen leren

6. Bedenk elke dag wat er goed gaat in je leven en schrijf dit op
Wij houden van klagen, maar wat gaat er nu allemaal goed in je leven?

7. Ga schilderen
Even helemaal tot jezelf komen en lekker kliederen op een doek. Het lijkt wel meditatie

8. Wees je bewust van je mindset
Ga eens goed bij jezelf na hoe je in je vel zit. Betrap je jezelf erop dat je negatief denkt probeer dit dan om te zetten in iets positiefs.

9. Zet doelen in je werk, sport of andere doelen en streef ze na
Doelen heb je nodig om jezelf te blijven uitdagen en uiteindelijk trots te kunnen zijn op jezelf

10. Doe dingen die je normaal niet durft
Ook hierbij zul je enorm trots zijn op jezelf en verschrikkelijk veel nieuwe energie krijgen

11. Geloof in je zelf
Enorm belangrijk om altijd te geloven in jezelf. Wij schrijven er al eerder over

12. Kijk niet naar andere
Bij een ander is het gras altijd groener

13. Kom met nieuwe mensen in contact
Vaak blijven we bij een bepaalde groep. Stap eens uit je comfort zone en kom met nieuwe mensen in contact. Je zult zien dat dit je veel energie zal geven

14. Ga een reis maken naar een plek waar je nog nooit geweest bent
Heerlijk nieuwe plekken ontdekken

15. Plan eens in de zoveel dagen een leuke avond met vrienden of familie
Leuke dingen doen is altijd belangrijk

16. Maak het hele huis schoon
Maak je je huis schoon dan zul je daarna voelen dat er ook bij jezelf een soort rust zal heersen

17. Lees dat goede boek eens waar je normaal niet aan toe komt
Alleen als je lezen leuk vindt natuurlijk..

18. Pak eens je rust en doe eens niets
Gewoon even lekker op de bankhangen dat is ook wel eens lekker

19. Ga eens een avond onder de sterren staan
We staan de laatste tijd zover van de natuur en het lijkt wel of we alleen nog gelukkig worden van materialistische dingen. Ga eens genieten van de mooie dingen in het leven die je al hebt. Wie weet komt er wel een traantje bij je los!

20. Ga er eens vroeg uit en geniet van de zonsopgang
Ook hier geldt dat je moet genieten van de simpele dingen in het leven. Dit zal je goed doen!

Fit worden met behulp van voeding

1. Drink minder of geen alcohol
Alcohol is niet goed.. nee echt niet helaas

2. Drink minder of geen koffie
We weten het koffie is geliefd, maar heb je ook niet soms het gevoel dat je helemaal duf bent na een hele dag koffie drinken? Probeer het eens zonder!

3. Maak eens een smoothie
Lekker, leuk en gezond! Wat wil een mens nog meer

4. Eet minder suiker
Deze heeft geen uitleg nodig

5. Zorg voor voldoende eiwitten
Eiwit is een van de belangrijkste bouwstoffen. Ze helpen daarnaast bij het herstellen van de spieren na een zware training en zorgen voor een verzadigd gevoel!

6. Zorg voor voldoende koolhydraten
Ja ook koolhydraten heb je nodig

7. Zorg voor voldoende vetten
Het liefst zo veel mogelijk gezonde vetten

8. Eet in ieder geval twee stukken fruit op een dag
Ook je vitamientjes moet je niet vergeten

9. Eet veel groente
Van groenten kun je bijna zo veel eten als je wilt!

10. Ga zonder honger gevoel naar de winkel
Deze heeft geen uitleg nodig. Het is slecht voor je portemonnee en je figuur

11. Bekijk altijd de etiketten
Wees jezelf bewust wat er allemaal in blikjes en potjes wordt gestopt. Misschien haal je het dan toch liever vers.

12. Drink veel water
Water helpt bij het afvoeren van afvalstoffen. Veel drinken dus!

13. Vermijd het hongergevoel
Als je pas gaat eten wanneer je honger hebt ben je eigenlijk al te laat. Je gaat dan veel sneller snaaien

14. Verspreid je eten over de dag
Hierdoor houd je je metabolisme op gang

15. Eet om de drie uur
Dit is een goede reminder om je eten te verspreiden

16. Hou je voeding bij met apps als Myfitnesspal
Zo kun je precies zien wat je macro’s zijn

17. Eet niets wat je niet lekker vindt
Eet wat je lekker vindt, maar zorg dat het ook gezond is. Dan hou je een gezonde levensstijl langer vol, wordt je fitter en zit je uiteindelijk beter in je vel

18. Verwen jezelf af en toe ook eens met een junkmaaltijd
We willen natuurlijk ook wel eens genieten
junk maaltijd
19. Beloon jezelf
Eet je al een maand gezond? Koop dan eens iets leuks voor jezelf, zoals bijvoorbeeld nieuwe kleding. Wie weet heb je wel een maatje kleiner!

20. Eet ‘s morgens het meest en ’s avonds het minst
’s morgens heb je het meeste voedingstoffen nodig en ’s avonds niet meer. Je gaat dan namelijk slapen en verbrand bijna niets meer